یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی یک نفر عامل برداشت غیر مجاز از حساب در بندر عباس خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ "علی اکبر قرایی پور" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:در پی دریافت پرونده ای مبنی بر برداشت اینترنتی 10 میلیون ریال از حساب شخصی،پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

 

وی افزود :پس از اخذ اظهارت وبررسی حساب شاكی و اقدامات فنی بعمل آمده توسط این پلیس مشخص شد از حساب شاكی مبلغ 10 میلیون ریال به صورت اینترنتی و غیر مجاز به حسابی در آدرس بندر عباس واریز شده است .

 

این مسوول انتظامی اذعان داشت: با هماهنگی مقام قضایی دستور جلب متهم صادر شد که متهم بیان داشت مبالغ برداشت شده از حساب شاکی کار من نبوده و پسر عموی شاکی که از دوستانم می باشد از من درخواست نمود که یک شماره کارت را جهت انجام عملیات بانکی در اختیار ایشان قرار دهم و بنده هم شماره کارت خود را در اختیار وی قرار دادم.

 

سرهنگ قرائی پور تصریح کرد: در ادامه با اخذ اظهارات متهم و ادله موجود، عامل اصلی برداشت از حساب که از اقوام شاکی بود شناسایی و با توجه به اینکه متهم تمامی مبالغ برداشت شده از حساب را عودت داد شاکی رضایت خود را از ایشان اعلام کرد و نهایتا پرونده به دادسرا ارسال و رسید شد.

 

رئیس پلیس سایبری هرمزگان با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی  و ضرر و زیان برای شهروندان ، به عموم مردم استان توصیه نمود:

رمز عبورتان را به هیچ عنوان به دیگران ندهید و آنها را به صورت دوره ای تغییر دهید.

کارت­های بانکی دارای اطلاعات مهمی است در حفظ و نگه­داری آنها کوشا باشند.

به طور مرتب فعالیت­هایی که در حساب کاربری آنان انجام می­شود را زیر نظر داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا